%25
Paydaşlarına Göre İmam Hatip Ortaokullarında Din Eğitimi İbrahim Aşlam

Paydaşlarına Göre İmam Hatip Ortaokullarında Din Eğitimi

Liste Fiyatı : 22,50TL
İndirimli Fiyat : 16,88TL
Kazancınız : 5,62TL
Taksitli fiyat : 9 x 2,06TL
%25
Temin süresi 5 gündür.
Paydaşlarına Göre İmam Hatip Ortaokullarında Din Eğitimi
Paydaşlarına Göre İmam Hatip Ortaokullarında Din Eğitimi
Dem Yayınları
16.88

Cumhuriyet döneminde İmam Hatip okulları hakkında yürütülen tartışmaların önemli bir başlığını da bu okulların ilk kademesi olan İmam-Hatip Ortaokulları oluşturmuştur. Özellikle İmam-Hatip okullarının yaygınlaşmasını laikliğe ve Tevhid-i Tedrisat'a aykırı olarak değerlendiren bazı dönemlerdeki siyasi/askeri aktörlerin, bu yaygınlaşmayı engellemeye yönelik gösterdikleri çabalardan birisi de bu okulların ilk kademelerinin kapatılması olmuştur. Buna yönelik en son girişim 28 Şubat sürecinde hayata geçirilmiş ve kesintisiz sekiz yıllık eğitim uygulaması kararıyla bu okulların ilk kademeleri kapatılmıştır. Ancak bu okullar, Ak Parti iktidarının 2012 yılında yaptığı 4+4+4 kademeli eğitim sistemi düzenlemesiyle tekrar açılmış ve kısa sürede okul ve öğrenci sayılarında ciddi bir artış yaşanmıştır.

İmam-Hatip Ortaokulları, temel eğitimin ikinci kademesinde çocuklarının dini ve ahlaki değerlere sahip olarak yetiştirmek isteyen veliler için önemli bir alternatif oluşturmaktadır. Bu okulların kendilerinden beklenildiği ölçüde öğrencilerine istenilen nitelikleri kazandırmasında açık programındaki din eğitimine ilişkin dersler kadar, bu okullardaki fiziksel düzenlemelerin, iletişimsel iklimin, öğrenci ve personeller arasındaki ilişkilerin, ders dışı düzenlenen etkinliklerin yani bu okullardaki örtük programın da önemli bir etkisi vardır. Bu nedenle bu okullarda nitelikli bir din eğitiminin sunulmasında hem açık, hem de örtük programın birlikte değerlendirilmesi gerekmektedir.

Türkiye kapsamlı olarak gerçekleştirilen bir araştırmanın ürünü olan elinizdeki bu çalışmada da, İmam-Hatip Ortaokullarında açık ve örtük program vasıtasıyla sunulan din eğitiminin mevcut durumu, okuldaki eğitim sürecinin en önemli paydaşları olan öğrenci, öğretmen ve okul yöneticilerinin görüşleri doğrultusunda incelenmektedir.

  • Açıklama
    • Cumhuriyet döneminde İmam Hatip okulları hakkında yürütülen tartışmaların önemli bir başlığını da bu okulların ilk kademesi olan İmam-Hatip Ortaokulları oluşturmuştur. Özellikle İmam-Hatip okullarının yaygınlaşmasını laikliğe ve Tevhid-i Tedrisat'a aykırı olarak değerlendiren bazı dönemlerdeki siyasi/askeri aktörlerin, bu yaygınlaşmayı engellemeye yönelik gösterdikleri çabalardan birisi de bu okulların ilk kademelerinin kapatılması olmuştur. Buna yönelik en son girişim 28 Şubat sürecinde hayata geçirilmiş ve kesintisiz sekiz yıllık eğitim uygulaması kararıyla bu okulların ilk kademeleri kapatılmıştır. Ancak bu okullar, Ak Parti iktidarının 2012 yılında yaptığı 4+4+4 kademeli eğitim sistemi düzenlemesiyle tekrar açılmış ve kısa sürede okul ve öğrenci sayılarında ciddi bir artış yaşanmıştır.

      İmam-Hatip Ortaokulları, temel eğitimin ikinci kademesinde çocuklarının dini ve ahlaki değerlere sahip olarak yetiştirmek isteyen veliler için önemli bir alternatif oluşturmaktadır. Bu okulların kendilerinden beklenildiği ölçüde öğrencilerine istenilen nitelikleri kazandırmasında açık programındaki din eğitimine ilişkin dersler kadar, bu okullardaki fiziksel düzenlemelerin, iletişimsel iklimin, öğrenci ve personeller arasındaki ilişkilerin, ders dışı düzenlenen etkinliklerin yani bu okullardaki örtük programın da önemli bir etkisi vardır. Bu nedenle bu okullarda nitelikli bir din eğitiminin sunulmasında hem açık, hem de örtük programın birlikte değerlendirilmesi gerekmektedir.

      Türkiye kapsamlı olarak gerçekleştirilen bir araştırmanın ürünü olan elinizdeki bu çalışmada da, İmam-Hatip Ortaokullarında açık ve örtük program vasıtasıyla sunulan din eğitiminin mevcut durumu, okuldaki eğitim sürecinin en önemli paydaşları olan öğrenci, öğretmen ve okul yöneticilerinin görüşleri doğrultusunda incelenmektedir.

      Stok Kodu
      :
      9786054036868
      Boyut
      :
      15.00x21.50
      Sayfa Sayısı
      :
      333
      Baskı
      :
      1
      Basım Tarihi
      :
      2017-12
      Kapak Türü
      :
      Ciltsiz
      Kağıt Türü
      :
      2. Hamur
      Dili
      :
      Türkçe
  • Taksit Seçenekleri
    • Axess Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      1
      16,88   
      16,88   
      2
      8,44   
      16,88   
      3
      5,63   
      16,88   
      6
      3,04   
      18,23   
      9
      2,06   
      18,57   
      Finansbank Kartları
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      1
      16,88   
      16,88   
      2
      8,44   
      16,88   
      3
      5,63   
      16,88   
      6
      3,04   
      18,23   
      9
      2,06   
      18,57   
      Bonus Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      1
      16,88   
      16,88   
      2
      8,44   
      16,88   
      3
      5,63   
      16,88   
      6
      3,04   
      18,23   
      9
      2,06   
      18,57   
      Paraf Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      1
      16,88   
      16,88   
      2
      8,44   
      16,88   
      3
      5,63   
      16,88   
      6
      3,04   
      18,23   
      9
      2,06   
      18,57   
      Maximum
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      1
      16,88   
      16,88   
      2
      8,44   
      16,88   
      3
      5,63   
      16,88   
      6
      3,04   
      18,23   
      9
      2,06   
      18,57   
      World Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      1
      16,88   
      16,88   
      2
      8,44   
      16,88   
      3
      5,63   
      16,88   
      6
      3,04   
      18,23   
      9
      2,06   
      18,57   
      Diğer Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      1
      16,88   
      16,88   
      2
      -   
      -   
      3
      -   
      -   
      6
      -   
      -   
      9
      -   
      -   
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat